Argument 8/2016
© 2016 Editura Universitară „Ion Mincu” Bucureşti
În noul număr al publicaţiei “ARGUMENT” – NR. 8/2016 se vor tipări studii, lucrări de cercetare sau proiecte de arhitectură susţinute în sesiunea de comunicări ştiinţifice cu participare internaţională, intitulată: „Educaţia în arhitectură” (20-21 mai 2015).
Experienţa acumulată în perioada celor 6 ani de la apariţia primului număr, ne-a îndreptăţit să analizăm acum problema noastră fundamentală şi anume: - modelul specific de educaţie şi formare în arhitectură.
Programul tematic a propus participanţilor următoarele variante de prezentări şi discuţii: - opţiuni academice - modele de practică de proiectare, - opţiuni conceptuale şi idei sau proiecte “marginalizate“.
Georgică Mitrache
Profilul absolventului școlii de arhitectură
Ana-Maria Vesa Dobre
„Examenul de Stat” și Proiectul de diplomă în Școala românească de Arhitectură a anilor ’50
Daniela Rădulescu-Andronic, Adrian Spirescu, Dan Teodorescu, Alexandra Chiliman, Liviu Gligor, Lucian Ghișe, Răzvan Luscov, Dana Chirvai
“In Memoriam” – Profesorul nostru dr. arh. Gabriel Cristea
Letiția Bărbuică
Necesitatea unui nou tip de pedagogie de arhitectură
Lorin Niculae
Educația non-formală în învățământul de arhitectură
Ștefan Mihăilescu
Concursurile studențești / demers de cercetare
Maria Boștenaru Dan
Educatia plastica asistata de calculator
Sorin Ghiță
Transarhitectura. Confluențele arhitecturii și instalației artelor contemporane
Grigore-Gabriel Negoescu
Geobiologia și învățământul de arhitectură
Doina Teodorescu
Arhitectură și urbanitate interbelică la Constanța
Anca Mihaela Coșa, Adrian Coșa
Reabilitarea traseului tradițional istoric Parc Kretzulescu – Grădina publică „Merci”, Câmpulung
Oana Anca Abălaru
Proiectul ruinelor sau reintegrarea istoriei în identitatea urbană. Studiu de caz: Forum Tevere
Jill Bouratoglou, Lia Dikigoropoulou, Maria Boștenaru Dan
Experiența de recenzie în atelierul de arhitectură virtual prin bloguri
Anca Mitrache, Anda-Ioana Sfinteș
Proiectul de arhitectură vs. scenariul de locuire
Dana Chirvai, Alina Voiculeț, Marius Solon
Dimensiunea formativă între tradiție și modernitate
Marina Mihăilă
#muzeuldearhitectura – ca formă de educație
Cristina Maria Chira
Educatia de arhitectură. Alegerea conceptului de design
Anca Oana Rusu
A deveni - Rolul proiectării comunicative ȋn educația copiilor
Victor-Cristian Obancea
Comportarea în timp a materialelor de construcții și sănătatea utilizatorilor. O relație neglijată în proiectarea de arhitectură
Adrian Alexandru Gheorghe
Ruina - spațiu al experimentului arhitectural
Elena Țara
Atmosfera de librărie