Georgică MITRACHE

Profilul absolventului școlii de arhitectură

Abstract:

Profilul absolventului de arhitectura este dat de propria personalitate, școala îi oferă doar cadrul în care aceasta să se poată cultiva, dezvolta, promova și mai târziu exprima.

Dacă privim școala ca pe un mediu de cultivare a unor personalități - pe de o parte și ca un serviciu care trebuie să ofere societății specialiști, cunoscători ai domeniului, cu o cultură specializată extinsă, documentați și pregătiți să se integreze procesului socio-profesional respectiv, pe de altă parte, observăm poziția mediană și duală a acestui domeniu de activitate:

- responsabilitate umană în relație cu studenții - ințelegerea și promovarea calitaților individuale ale fiecaruia.

- responsabilitate socială în raport cu domeniul de activitate- prestații calificate de sevicii.

Dinamica tehnologiilor, mobilitatea, expolozia demografică, convulsiile sociale și criza arhitecturii din ultimele decenii au solicitat școlile de arhitectură la suplețe și adaptabilitate. Școala românească parcurge un proces de redefinire în urma discontinuităților produse începând cu anii '50.

Ceea ce este considerat ca fiind profilul școlilor consacrate de arhitectură, este doar o chestiune de nuanță. În fapt,structura programelor universitare este astfel concepută astfel încât să permită deplina exprimare a personalității studenților și să ofere posibilitatea explorarii capacităților individuale ale acestora in cadrul oferit de sistemele de valori ale arhitecturii si ale societații.

„Nu pot învața nimic pe nimeni. Pot doar sa îi fac să gândească." –Socrate

Download:

Publicat în Argument 8/2016


Articole de același autor:

Georgică MITRACHE:
VALORI DE PATRIMONIU ȘI ARHITECTURA CONTEMPORANĂ – lansare discuții masă rotundă - Argument 3/2011
Interpretări ale unor elemente de arhitectură tradițională - Argument 1/2009
Cercetarea în proiectul de arhitectură în procesul de învățământ. - Argument 7/2015