#muzeuldearhitectura – ca formă de educație
- Marina Mihăilă
Rezumat
Educația în domeniul arhitecturii este o componentă importantă a societății globalizate în care trăim, iar muzeul de arhitectură poate fi o colecție de imagini, modele, arhitecți, istorii și întâmplări; poate lua forma unor tag-uri pe internet și poate fi o măsura a popularității. Sau poate funcționa ca instituție ce desfășoară activități bazate pe colecția pe care o reprezintă. Intre pasiunea pentru tehnologia viitorului și trenduri muzicale, testarea gustului pentru arhitectură este una dintre mondenitățile curtate ale secolului 21. Cunoașterea modelelor și a arhitecturilor nu mai este strict domeniul arhitecților, iar înțelegerea spatiilor urbane este mult mai departe o problemă de integrare culturală. A cunoaște și a recunoaște clădiri este o chestiune de modă, iar arhitecții au venit foarte aproape de gusturile rulate în a experimenta forme iconice, texturi aparte, sau interacțiuni atrăgătoare. De la a călători pentru a vedea, cunoaște și fotografia erori de perspectivă glumețe cu elemente arhitecturale unice, până la a înțelege gesturi arhitecturale, este o întreaga gamă de discuții la care participă o lume globalizată, dornică de a aprecia extraordinarul, spectaculosul, și supremația, exprimate în forme, reprezentare și buget. Dincolo de toate acestea, DAM Frankfurt și Arhitektur Zentrum Vienna sunt 2 dintre muzeele de arhitectură ce depășesc preocupările vizavi de modele locale.
Cuvinte cheie: educatie, muzeul de arhitectura, model, DAM Frankfurt, Arhitektur Zentrum Vienna