Proiectul de arhitectură vs. scenariul de locuire
- Anca Mitrache
- Anda-Ioana Sfinteș
Rezumat
In spatele oricărui proiect de arhitectură stă conștientizarea faptului că arhitectura reprezintă, ca profesie, un mijloc de educare, de disciplinare și un exercițiu de ierarhizare. Noua arhitectură dezvăluie potențialul de rezolvare deschis al problemelor, stimulează imaginația și promovează inovația, redefind permanent un cadru și un context economic și social aflat într-o continuă transformare și reformulare.
Propunerea – proiectul propus – implică faptul că bazele cunoașterii, metoda de predare și rolul modelelor, transpuse în educația de arhitectură, trebuie să se adapteze continuu unei noi realități.
Proiectele de școală identifică o serie de probleme ale amplasamentului din care propunerea urmează să facă parte, aspecte ce ordonează investigarea proiectului din punct de vedere al proiectării de arhitectură și al cunostințelor tehnice specifice, din punct de vedere al sustenabilității proiectului și soluției propuse, din punct de vedere al moștenirii fondului construit pentru viitor. Noua clădire – deși încă proiect – înfățișează o realitate virtuală viabilă, un scenariu de locuire posibil ce face, la rândul lui, parte dintr-un proces didactic complex.