ro | en
ArgumentNr. 8/2016

Educatia de arhitectură. Alegerea conceptului de design

Rezumat

Este clar pentru momentul în care ne aflăm, că de la ambientarea spațiilor interioare se cere mult mai mult. Odată cu dispariția înceată dar sigură a minimalismului care devine din ce în ce mai ambientat cu elemente care îl aruncă în eclectism, practica arhitecturii de interior se află într-un moment de răscruce. Din ce în ce mai mulți beneficiari, mai ales la noi în țară, iau aeastă sarcină asupra lor, deoarece majoritatea demonstrațiilor actuale, mai ales la nivel de amenajări de locuințe, nu îi mai impresionează.

Viziunea asupra spațiilor interioare este în permanentă evoluție și schimbare, iar viziunea actuală necesită aplicarea unor metode care să pună pe primul loc omul și spațiul emoțional al acestuia. Aceste cerințe ale spațiului interior actual au fost definite de arhitectul Nigel Coates astfel: “Eu nu văd neapărat designul de interior ca pe o disciplină. Ci ca pe un fenomen. Îl numesc ‚atmos’: când ceva special se întâmplă într-un interior ce nu este doar funcțional sau stilistic... are nevoie să comunice ceva în plus”

Pentru a comunica acest “ceva în plus” amenajările interioare actuale au nevoie de un concept. Alegerea unui concept potrivit cu cerintele proiectului (dorința beneficiarului, localizarea, tematica, bugetul etc) poate fi o decizie complicată de luat. Acest lucru trebuie învățat încă din facultate.

Download