Letiţia BĂRBUICĂ

Necesitatea unui nou tip de pedagogie de arhitectură

Abstract:

Consider că actuala pedagogie de arhitectură este prea mult ancorată in sistemul provenit pe linia școlii de la Bauhaus și că ea ar trebui sa facă un salt, similar cu cel făcut de Bauhaus la vremea sa. În cadrul atelierului de proiectare ar trebui implicați arhitecți cu practică de proiectare și voi prezenta, în acest sens, intențiile lui Nigel Coates și nou lansata London School of Architecture care își va deschide porțile în toamna anului 2015. Consider că obligativitatea deținerii unui doctorat pentru a conduce un atelier de proiectare și inexistența unei opțiuni de doctorat prin proiectare (phd by design) cum există spre exemplu la prestigioasa Bartlett School of Architecture, privează studenții de un tip de experiență obligatorie în devenirea lor.

Sondajul OAR cu privire la nevoile de instruire pe care le reclamă studenții nu ne pot lăsa indiferenți. Este necesară cel putin o revizurie a curiculei, ]n acest sens, pentru a completa o educație care să le ofere studenților flexibilitate maximă pe o piață a muncii în continuă diversificare și în care ei să poată aborda o largă gamă de specializări conexe celei de arhitectură (scenografie, design de obiect, publicitate, fotografie, precum și alte meserii creative care nu au intrat încă în nomenclator)

Cuvinte cheie: School of Architecture, doctorat prin proiect, sondaj OAR

Download:

Publicat în Argument 8/2016


Articole de același autor:

Letiţia BĂRBUICĂ:
București – noul autism cromatic - Argument 5/2013
Studiu de caz – Metropolis Center, București - Argument 7/2015
Punct de stație: Iubesc București - Argument 10/2018