ro | en
ArgumentNr. 16/2024

Tipologiile piețelor urbane în Țările de Jos

https://doi.org/10.54508/Argument.16.15

  • / Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”, Bucureşti, RO

Rezumat

Mediul urban contemporan este un țesut complex de configurații spațiale care contribuie la identitatea și atmosfera locală. Cercetarea explorează interacțiunea dintre experiența și expresia spațiilor urbane publice, pentru a evidenția importanța lor în viața orașului. Felul în care valorile existențiale sunt exprimate cu ajutorul detaliilor spațiale este subliniat de modul în care este accentuată percepția spațiului. Prin diverse practici de modelare a spațiului public, sunt identificate două categorii principale: cele concentrate pe morfologia urbană și cele centrate pe funcționalitate.

Cinci studii de caz din Țările de Jos (Groningen, Enschede, Almere, Tilburg și Rotterdam) demonstrează diversitatea strategiilor arhitecturale și urbane. Pentru a crea spații publice atractive și funcționale, analizăm scara spațială, limitele, textura și configurația spațială în ceea ce privește adaptabilitatea și relațiile cu cotidianul.

Studiul analizează, de asemenea, forma și categoriile piețelor, precum piața conectată, piața închisă și piața amorfă. Astfel, este evidențiată dimensiunea spațială în abordări arhitecturale și funcționale specifice. Limitele spațiului marchează o contribuție la dinamica locului și caracterul distinctiv al spațiului public. În cele trei situații, subspațiile urbane sunt caracterizate de diviziunea spațială, care este concepută pentru a consolida identitatea și a reduce scara locului prin diviziuni strategice.

Cuvinte cheie

piață urbană, configurație, percepție, Țările de Jos

Download