ro | en
ArgumentNr. 15/2023

De la prezentare la realitate. Translatarea spațiului tipologic în spațiu euclidian

https://doi.org/10.54508/Argument.15.10

  • / Universitatea de Tehnologie și Economie din Budapesta, Budapesta, HU

Rezumat

Apariția revoluției digitale în arhitectură solicită reconsiderarea multor fenomene convenționale de proiectare. În prezent, comunicarea are loc pe calculator, iar calculatoarele modifică deja modul în care experimentăm spațiile de proiectare și scenariile virtuale. Cu toate acestea, implementarea aduce un clivaj în procesul de proiectare. Chiar dacă exprimarea oricărei intenții formale este posibilă pe ecran, realizarea lor prin tehnici de construcție industrială întâmpină dificultăți. Cercetarea în domeniul designului bazat pe materiale care implică producția poate deschide, de asemenea, noi abordări ale creației arhitecturale.

Tehnologiile robotice și imprimarea 3D fac transpunerea dintre domeniile virtual și fizic, de exemplu între lucrătorii din construcții și mașinile industriale. În timp ce reprezentarea urmează deja logica digitală, materializarea este adeseori industrială, creând un clivaj în procesul de design.

Această lucrare urmărește să evidențieze punctele de tensiune acolo unde materialitatea poate lega lucrul pe calculator de noi medii pentru a crea un flux de lucru coerent în care informația materialului să fie un stimulent al procesului de design. Întrebarea pe care o adresăm este dacă materialitatea virtuală și fizică derivă una din cealaltă sau este momentul să le recunoaștem independent?

Cuvinte cheie

arhitectură, logică digitală, logic, fabricarea aditivă, noua materialitate, polimeri

Download

Referințe

  1. Brandverse (2022). What is Procedural Design and How Are We Creating Ultimately Unique NFTs? Medium. https://medium.com/@brandverse/what-is-procedural-design-and-how-are-we-creating-ultimately-unique-nfts-bdc3f48ad53(last
    accessed: 03.04.2023)
  2. Carpo, M., & Lemerle, F. (Eds.). (2007). Perspective, Projections and Design: Technologies of Architectural Representation (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203715574
  3. Carpo, M. (Ed.). (2013). The Digital Turn in Architecture 1992-2012. London, UK, John Wiley & Sons Ltd.
  4. ETH (2022). Digital Materiality - Digital Matters. Introduction. [Video]. YouTube. https://video.ethz.ch/events/2022/materiality.html (last accessed: 13.01.2023)
  5. fabfoundation. (2022). https://fabfoundation.org/global-community/ (last accessed: 13.01.2023)
  6. Gershenfeld, N. (2023). http://ng.cba.mit.edu/neil/bio/ (last accessed: 03.04.2023)
  7. Lojanica, V., & Dragisic, M. (2018). The topological principles in the contemporary architectural design process. [Doctoral Dissertation, University of Belgrade]. Scientech Publisher. https://www.sci-en-tech.com/ICCM2018/PDFs/3481-11539-1-PB.
    pdf
  8. Menges, A. (2012). Material Computation: Higher Integration in morphogenetic design. In Architectural Design, 82(2), 14-21
  9. NIMS (2022). https://www.nims.go.jp/group/Data-driven_Polymer_Design/en/research.html (last accessed: 13.01.2023)
  10. Perrella, S. (2001). Electronic Baroque. In Di Cristina, G. (Ed.) Architecture and Science, Chichester, Wiley-Academy, 149-150