ro | en
ArgumentNr. 14/2022

Texturi lipsa. Materialitatea tărâmului digital

https://doi.org/https://doi.org/10.54508/Argument.14.11

  • / arh. candidat DLA, Universitatea de Tehnnologie și Economie din Budapesta, Departamentul de proiectare a clădirilor publice, HU

Rezumat

Apariția designului digital în arhitectură a pus materialitatea într-o nouă perspectivă. Materialele fizice au devenit texturi virtuale, imitându-și echivalentul real prin codificarea în 0 și 1. În timp ce materialele sunt mijloace fundamentale ale creației arhitecturale ce influențează procesul de design, texturile se pot schimba dintr-un click de mouse.

Transformarea digitală în arhitectură evidențiază punctele importante în care materialele au un rol crucial în cadrul designului. Putem să proiectăm fără materiale? Care sunt posibilitățile de design prin metoda încercare și eroare și metoda schimbării materialelor fără costuri pe o suprafață pentru a vedea cum arată? Cât de detașată sau de strânsă este asocierea cu preconcepția noastră fizică asupra materialelor?

Proiectanții instruiți în modul tradițional sunt de obicei derutați pe terenul virtual pentru că nu percep relația dintre materialele digitale și cele fizice. Acest articol vrea să identifice câteva întrebări care pot apărea în proiectarea de arhitectură în timpul conversiei între virtual și realitate.

Cuvinte cheie

arhitectură, digital, material, imagine, formă

Download

Referințe

  1. Autodesk Help. (2017, June 15). Teapot. Autodesk. https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/ CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-72B0B5B6-8D56-4DD9-BB3E-7DB87D430C4E-htm.html
  2. Bernstein, P. (2020, July 13). Architecture Has the Technology and Tools to Make the Best of a Bad Situation. Will It? ArchDaily. https://www.archdaily.com/943007/architecture-has-the-technology-and-tools-to-make-the-best-of-a-badsituation-will-it ISSN 0719-8884
  3. Blue celt. (2006, August 26). hmmm :0) [stock image]. Flickr. https://www.flickr.com/photos/bleu_celt/225330054 Carpo, M. (Ed.). (2013). The Digital Turn in Architecture 1992-2012. John Wiley & Sons Ltd.
  4. Carpo, M. (2020). Rise of the Machines: Mario Carpo on Robotic Construction. Artforum March 2020, Vol. 58, No. 7.  https:// www.artforum.com/print/202003/mario-carpo-on-robotic-construction-82219
  5. Kolata, S. (2022, April 14) The Metaverse as Opportunity for Architects: An Interview with Patrik Schumacher. ArchDaily. https://www.archdaily.com/980196/the-metaverse-as-opportunity-for-architects-an-interview-with-patrik-schumacher ISSN 0719-8884
  6. Negroponte, N. (1970). The Architecture Machine: Toward a More Human Environment. The MIT Press.
  7. Minecraft Wiki. (2022). Missing textures and models [stock image].. Minecraft.fandom. https://minecraft.fandom.com/wiki/ Missing_textures_and_models
  8. Phsymyst. (2012, April 1). Matrix reloaded [stock image]. Flickr. https://www.flickr.com/photos/bippix/6886658738 Picon, A. (2022). Digital Technology and Architecture: Towards a Symmetrical Approach. Technology|Architecture + Design, 6:1, (pp.10-14). DOI: 10.1080/24751448.2022.204029
  9. Turner, L., Anderson, R. (2018, March 13). I’ve always wondered: why is a green screen green?  The Conversation. https:// theconversation.com/ive-always-wondered-why-is-a-green-screen-green-92989